Dnes je úterý 21. listopad, svátek má Albert,
je Světový den televize.

zajímavosti

15 skvělých tipů jak zhubnout

přidáno: 26. 06. 2015

Léto už je tady, ale na hubnutí není nikdy pozdě! Přinášíme Vám 15, nedrastických tipů. Pokud dodržíte některé z nich, zaručeně zhubnete. Čím více jich dodržíte, tím bude Vaše hubnutí efektivnější.

1. Jezte skutečné jídlo

Zkuste se vyhnout polotovarům a občerstvení z fast foodu. Jezte opravdové jídlo jako je ovoce, zelenina, maso, nebo neslazené mléčné výrobky.

2. Malá porce vícekrát denně

Ve výsledku možná sníte stejné množství jídla, jako kdybyste si dali pouze dva-tři velké chody. Pokud ovšem stravu rozložíte do celého dne, Vaše tělo nebude hladovět a rozloží si potravu tak, aby bylo po celý den syto, a nebyl přetížen žaludek.

3. Používejte malé talíře

Jde o psychologický, ale za to efektivní trik. Pokud si stejnou porci nandáte na malý i velký talíř, po snězení jídla z velkého talíře budete mít pocit hladu. Vysílá to signál do mozku, že talíř nebyl zaplněn. To se nedá říct ale o případu, kdy budete používat malý talíř. Opravu to funguje!

4. Přemýšlejte o tom, kolik toho sníte

Večer si lehněte a řekněte si, co jste za ten den snědli navíc, a co jste jíst nemuseli. Další dny se těmto chybám vyhněte a kila půjdou dolu bezbolestně. 

5. Pijte hodně vody

Tato rada je každému známá. Pitím velkého množství vody jsou známé především modelky, o kterých se říká že nejedí, pouze pijí. Něco na tom bude. Když vyřadíte z pitného režimu všechny slazené nápoje a nahradíte je vodou, perfektně tím pročistíte organismus a zrychlíte Váš metabolismus.

6. Kávu ano, ale bez cukru a smetany

Není pravdou, že při hubnutí se nesmí pít káva. Pokud si jeden či více šálků denně nemůže odpustit, vyřaďte alespoň cukr, nejlépe i smetanu. Vyměňte tyto ingredience za polotučné/odtučněné, nebo sójové mléko.

7. STOP smaženým jídlům

Naučte se vařit bez oleje. Kupte si kvalitní pánev, a oleje už tolik potřebovat nebudete. Maso pečte přírodně, nejlépe grilujte. Vynechání smažených jídel je jeden z hlavních kroků k hubnutí. Bez toho to nepůjde.

8. Hledejte alternativy nezdravých potravin

Vysvětlíme na příkladu u brambor. Bramborové smažené hranolky jsou prohřeškem číslo jedna. Pokud ale milujete brambory, zkuste je uvařit ve slupce. Je to ideální příloha k masu (spíše pro pány). Ženám radím, zkuste brambory konzumovat maximálně 1x za 14 dní. To samé platí například u čokolády. Pokud čokoládu, tak s vysokým obsahem kakaa. Chutnají Vám například dezerty? Zkuste smíchat kokos, tvaroh a ovoce, a máte vynikající náhražku.

9. Choďte

Je pro Vás obtížné jak z časového tak z jiného hlediska, donutit se jít cvičit? Zkuste tedy alespoň více chodit. Kamkoli je jen možné dojít po svých nohách, jděte.

10. Nestyďte si v restauracích jídlo upravit

V restauracích jsou přílohy hitem. Ke všemu nabízejí  brambory na dvacet způsobů, či těstoviny, apod. Nebojte se je požádat, zda by Vám tyto přílohy nevyměnili za zeleninu či jinou, zdravější alternativu (čočka, kuskus...)

11. Pozor na sacharidy

Sacharidy jsou v nadváze horší než tuky. Pokud omezíte jejich příjem, váha půjde dolu. Nesnažte se je vyřadit z jídelníčku úplně. Kila by sice šla dolů, ale jakmile byste je začali jíst, nastal by tzv. JOJO efekt a váha by mohla vyskočit ještě na vyšší čísla, než před tím, co jste začali hubnout. Sacharidy jsou převážně v pečivu, těstovinách, ale i v rýži a zralém ovoci (banány, hroznové víno, mango apod.)

12. Dezert po obědě?

To je minulost. V žádném případě po obědě nevybírejte z lahodných, tučných, dezertů, které se na Vás usmívají za výlohou. Zajděte si raději koupit hrst oříšků, kus ovoce nebo mléčný, neslazený dezert. 

13. Cvičení Vás nebaví?

Hledejte jiné alternativy, jak se hýbat. Choďte na procházky s dětmi, se psem, preferujte chůzi, nebo vyrazte na cyklistický výlet. Při sezení zatahujte a povolujte břicho, abyste dali signál břišním svalům, že jste na ně nezapomněli. Jednoduše, hýbejte se kdykoli, jak máte možnost.

14. Dostatečný spánek

Nepřítelem krásné postavy je i stres a málo odpočinku. Pokud budete plní energie, lépe se Vám bude cvičit i jíst. Nebudete mít nutkání doplňovat energii z čokoládových tyčinek apod.

15. Nejezte až s pocitem hladu

Říká se, že „hlad má velké oči." A je to pravda. Pokud se najíte dříve, než se hlad dostaví. Sníte toho podstatně méně, než v opačném případě. Mějte proto vždy po ruce drobnou svačinku (proteinovou tyčinku, kus ovoce, apod.)

autor článku: Jitka Doubravová