Dnes je úterý 12. prosinec, svátek má Lucie.

zajímavosti

Firma z Dobříšska se probojovala do finále celostátní soutěže!

přidáno: 17. 11. 2017

Fotografie firemního vozu s reklamním polepem z Dobříšska uspěla v hlasování a postoupila do finále soutěže o anticenu Sexistické prasátečko, kterou organizuje sociálně-ekologická nevládní organizace Nesehnutí. Myslíte, že zaslouženě?

Není to tak dlouho, kdy jsme se na našich stránkách zamýšleli nad současnou rolí reklamy v našich životech (zde), a ani my jsme v jejím hodnocení neopomenuli myšlenku, že sex prodává. A právě proti této tezi chce anticena Sexistické prasátečko bojovat. Podle webu organizace Nesehnutí chce totiž soutěž „upozornit na sexistickou reklamu, která může mít vážné dopady na celou společnost.“ Současně stránka nabízí i námitky, namátkou: „Vždyť je to jen nadsázka, nemáte smysl pro humor!“ nebo „Přeci nebudou dávat do reklamy nějaké vyžrané velryby!“

Takže jako obvykle máte dvě možnosti, jak se k problematice postavit. Buď ráno posnídáte vtipnou kaši a budete se ptát, co se asi tomu děvčeti přihodilo, že se rozhodlo opřít se v podprsence a kraťáskách o sloupek a usednout na roli pletiva. Protože kamarád je plotař, mohu odpovědně tvrdit, že posezení to není příjemné ani v montérkách. Je možné, že firma nabízí montáž plotů za asistence těchto dívek, které dřou tak, že si po práci rády sednou na cokoli. Nebo po vzoru Lízy Simpsonové sáhnete po megafonu s nápisem Malý agitátor a vtrhnete se s bojovně vystrčenou bradou do akce proti neetické reklamě, která prezentuje ženy ponižujícím způsobem, aniž by měla souvislost s nabízeným zbožím. Tady bych ovšem doporučil nastudovat si nějaké argumenty, protože nevládní organizace vás v tomto směru nechává pohříchu na holičkách. Nikde jsem na jejím webu totiž nenašel, jaké jsou ty „vážné dopady na celou společnost“. Nabízí sice kličku do backhandu ve formě názoru, že sexistické reklamy často používají vtip, což je ale vlastně vtip na úkor někoho jiného, takže něco jako šikana. K tomu citují pány de Younga a Crana z roku 1992, kteří tvrdí, že takové reklamy jsou spíše neúčinné. No, nevím jak vy, ale takto vybaven bych se do víru demonstrace nepouštěl. Když přihlédnu k tomu, jak je v posledních letech na nevládní a neziskové organizace veřejností nahlíženo, obávám se, že si tímto přístupem dělají medvědí službu.

Jako vždy je rozhodnutí na vás: necháte se ovlivnit genderovou vyvážeností a etickým přístupem při nákupu plotu? To je otázka, co?

autor článku: Marek K.