Dnes je úterý 21. listopad, svátek má Albert,
je Světový den televize.

sport

JOGA v Dobříši a okolí

přidáno: 05. 03. 2017

Jóga není nic pro mě. Nohu za hlavu nedám, při meditaci přemýšlím, co vše musím nakoupit na přípravu pomazánky, kterou budu dělat k večeři, při stoji na jedné noze se kácím k zemi. Pozice "zkrutu" či "poloviční želvy" ve mně vzbuzuje všelijaké, téměř až hororové představy.....

Pokud Vám něco podobného mluví z duše a odrazuje vás od odhodlání na jógu zajít, je to opravdu jen o tom, že jste to ještě nezkusili. Pojďme se tedy  podívat na to, co vám jóga může nabídnout, jaké jsou její nejběžnější typykde si můžete na Dobříši zacvičit.

Jóga zahrnuje asány (pozice), dechové cvičení, relaxaci a meditaci. Nabízí duševní i tělesnou pohodu, harmonii a zklidnění. Může pomoci odbourat chronický stres, načerpat energii, zbaví vás nespavosti, naučí relaxovat. Vyrovnává svalové i hormonální dysbalance, zvyšuje sílu i pružnost svalů, kloubů, páteře. Zlepšuje funkci srdce a žláz s vnitřní sekrecí (štítné žlázy), pomáhá okysličovat mozek, posiluje imunitu. Fajn, tak hurá na to… 

Otázka by tedy neměla znít : "Mám jógu vyzkoušet?", ale spíš " Kde si ji mohu zacvičit, a kterou mám vybrat?"

Pro úplné začátečníky je velmi vhodná HATHA jóga. Považována za základní formu jógy, je to cvičení klidné, nenáročné. Máte rádi teplo? Zvolte BIKRAM nebo HOT jógu. Lekce probíhají ve vyhřáté místnosti na cca 42 stupňů Celsia. Není vhodná pro děti a osoby s vysokým krevním tlakem či špatnou fyzickou kondicí. Pro ty, kteří mají trochu lepší "kondičku" je výborná POWER jóga. Obvykle se cvičí v rychlejším tempu a je skvělým způsobem, jak spálit nějaké ty kalorie. Často se setkáváme i s názvy jógy, které jasně určují její konkrétní zaměření např. GRAVID jóga (pro těhotné a ženy po porodu), RESTORATIVNÍ jóga (ideální pro rekonvalescenci po zranění). Typů je samozřejmě mnohem více, stejně tak jako dostupných informací o nich.

V našem regionu je hned několik možností, kde můžeme jógu vyzkoušet:

Aerobik studio Orel Dobříš

  • lekce zaměřené na JEMNOU jógu a POWER jógu
  • nejrůznější doplňkové akce jako např. nadcházející Relaxační víkend plný jógy a odpočinku ve dnech 10. - 12. března 2017 (kromě jógy se dozvíte i něco o bylinkách)
  • rozpis lekcí a více informací na www.aerobikdobris.cz

Joga Pohoda

  • cvičí se v prostorách Česko-anglické školky, Pražská 27, Dobříš
  • systém "Jóga v denním životě" (původ z HATHA jógy) - vychází z fyzioterapie, speciálně zaměřené na odstraňování bolesti zad
  • vhodné pro všechny bez rozdílu věku a fyzické kondice, naučí vás i cviky pro každodenní cvičení doma
  • 25. března 2017 pořádá ve spolupráci se spolkem Aktivní život 55+ charitativní akci s názvem "Pomáháme pohybem", výtěžek bude věnován na provoz Dětského domova v Korkyni.
  • více na www.yoga-pohoda.com

PK Studio Hot jóga

Kulturní dům Dobříš

  • jóga v KD si drží dlouholetou tradici
  • každé úterý a středu od 18:00 hod. ve výstavním sále KD
  • www.kddobris.cz

Jóga v oblacích

  • lekce  probíhají v úterý a ve středu v čajovně Maborn, Příkrá 342, Dobříš
  • velký prostor věnován i řízené meditaci
  • zacvičit si s nimi můžete také na FB stránkách, kde pravidelně každé pondělí přispívají novými pozicemi pro cvičení doma a informacemi o nadcházejících akcích
  • www.cajovnadobris.cz, FB Jóga v oblacích

Jóga v praxi

  • nově otevřené studio v Dobříši, Plk. B. Petroviče 86
  • JEMNÁ jóga, HATHA jóga, TEEN jóga (pro děti 10-12 let)
  • nabízí i kurzy pro školy a školky
  • přihlásit se můžete na nejrůznější s jógou spojené semináře
  • www.mujsmer.cz

Městská knihovna Dobříš

  • již dva roky provozuje jógu i městská knihovna
  • středa 19:15 hodin Hatha jóga se zaměřením na dechová cvičení

Jóga ve Wellness centru Svaté Pole

Power jóga Obořiště

 

Pokud mátě nějaké zdravotní problémy nebo omezení, konzultujte vždy vhodnost cvičení se svým lektorem. Při cvičení se musíte cítit příjemně, nedělejte nic, co vám nevyhovuje, hlavně nepřeceňujte své síly. Jóga není o soutěžení, ale o učení se cítit své tělo a vnímat sebe sama. Užijte si ji. Brzy pochopíte, že počáteční obavy byly zbytečné. Nohu za hlavu dávat nemusíte, ta rozpůlená želva vám pomohla se ztuhlým krkem a celkově jste se zrelaxovali tak,  že vás nerozhodí ani ten zapomenutý pórek do pórkové pomazánky:-)

autor článku: Iva Svojitková Bergmanová