Dnes je čtvrtek 13. prosinec, svátek má Lucie.

Náš region
Menubox
Restbox

Vyjádření občana města Dobříše k volebnímu programu ODS

přidáno: 27. 09. 2018

Do našeho redakčního e-mailu dorazil článek, který se týká reakce na volební program dobříšské volební strany ODS. Jelikož jsme portál, který dává možnost vyjádřit se všem dobříšským spolkům, organizacím i občanům, rozhodli jsme se tento článek zveřejnit.

Vážená ODS Dobříš,

dovolte mi, abych reagoval na Váš volební program. Mnoho Vámi nabízených priorit je velmi sympatických a chtělo by se říci: konečně někdo kdo chce řešit problémy občanů. Máte pravdu i v tom, že Dobříš v porovnání s okolními městy upadá. Reagovat bych však chtěl pouze na rozpor Vašeho programu, a to je závazek ukončit developerské programy ve volné krajině a prosazování největší stavby v regionu, a to je jihozápadní obchvat. Ptám se komu bude sloužit? Bude sloužit, jak pan ing. Kosař píše, především provozovatelům tranzitní dopravy v ČR , tj. Turkům, Rumunům, Slovákům a dalším, kteří díky navigaci GPS jsou navigováni z dálnic D1 a D4 na dálnici D5 přes Benešov, Nový Knín, Dobříš, Libomyšl až do Zdic. Ti pro zvýšení svých zisků objíždějí zpoplatněné dálnice, aby ničili místní komunikace těžkou dopravou, na kterou není systém okresních silnic koncipován. Kvůli tomu zničíme stovky hektarů orné půdy, luk, biotopu živočichů, rekreační zóny pro obyvatele Dobříše, zatížíme na desítky a stovky let Dobříš těžkou nákladní dopravou. Zatížíme celý region prachem, hlukem, stavební činností po dobu několika let výstavbou. Zavřeme Dobříš do krunýře dálnic, abychom již nikdy nemohli nerušeně chodit do lesů a luk v okolí Dobříše.

Ze stavby budou mít jistě radost zahraničním kapitálem vlastněné stavební firmy a možná i zastupitelé, kteří budou o stavbě rozhodovat, ale matka s kočárkem, důchodce se psem či cyklista budou pouze přes dálniční těleso pozorovat Bzdinku, lesy, louky a již se na ně bez obtíží nedostanou. Oč jednodušší by bylo řešení, které se již 10 let nabízí a o kterém dlouholetí zastupitelé ODS vědí. Tím řešením je využití havarijních stavů obou hrází, katastrofální stav dobříšských komunikací a neúnosnost silnic jak ve městě, tak v jeho okolí a zakázat transitní dopravu Dobříší. Ve spolupráci s Novým Knínem, Libomyšlí a ostatními obcemi, kde šíře komunikací neumožňuje průjezd těžké dopravy tuto trasu uzavřít. Toto je plně v kompetenci speciálního st. úřadu Dobříš, jak již v roce 2009 konstatoval KÚ Středočeského kraje. Ale proč dělat věci jednoduše, když můžeme slibovat, co stejně nemůžeme splnit. Proč a pro koho trvá ODS na tomto obchvatu? Jen pro to, že je to její nápad? Do krajského územního plánu to prosadila právě radnice vedená ODS. A proč dobříšské ODS tolik leží na srdci blaho dopravců a ne blaho občanů? Řešení transitní dopravy je věcí Ministerstva Dopravy a ne dobříšské radnice. Bohužel, nezbývá proto než spoléhat na to, že tento megalomanský plán skončí jako rekonstrukce náměstí tj. u mnoha milionů  za projekty.

autor článku: Ing. Jan Slanec | Dobříš